HEBAT SUNGGUH LELAKI INI..!!!! NAMA DIA SYAKIRIN....WALAUPUN DIA OKU....TAPI....!!!!


HEBAT LELAKI INI..Nama dia Syakirin...

Dia adalah 0KU...Aku kenal dia..sebab di duduk dekat dengan kawasan aku tinggal..

Masuk ajer dlm LRT..dia duduk di hadapanku..

Dengan slamber dia menyapa...

"Kak..saya jual r0ti kak..sedap..jiran saya buat..teng0k ler kak.."

Aku tersipu malu sambil mengambil 1 dan membayar..

Syakirin berkata..sambil mengira "akak ni ada lebih duit ni.." aku kata.."simpan..jangan hilangkan.."

Happy aku sebab aku dpt r0ti..dan aku dapat menggembirakan..dia...bila bertanya..nak jual ke mana semua r0ti ni..?? Dia kata KL Sentral..

Masuk se0rang kakak..ditegurnya..tapi dengan muka masam..kakak itu melayan memilih r0ti yang dijual..kakak tu..bayar RM10 dan tanpa berkata apa2..dia membuat isyarat tangan..sahaja..(ambil semua) ...tapi..aku salute..dia bersedekah tanpa senyuman..tetapi.

Gembira Syakirin menunjukkan kepada aku .."kakak ni..kasi saya duit..."

Aku s0k0ng dia sebab dia berjaya menjual 2 r0ti dengan jayanya..dtg pula..2 0rang pelajar wanita...yang lengkap berpakaian..purdah..

Tanpa membeli..terus dia bersedekah sedikit duit seperti..rm2 kepada Syakirin..

Dengan slamber Syakirin..senyum..Kak..ambil ler satu..saya sedekah..

Sambil men0lak dan tersipu malu..kakak terpaksa ambil juga..sebab Kata Syakirin..Ambil ler kak..saya ikhlas sedekah..kalau 0rang lain memang nak..HEBAT LELAKI ini..

Aku melihat kehebatan dia sambil malu pada diri sendiri..DIA Pandai berkata..penuh dengan sedekah..dan Tidak putus asa..dalam mencari rezeki..

AKU BANGGA DENGAN SYAKIRIN..

S0..aku percaya..selagi aku ada MULUT..LENGKAP Angg0ta badanku..aku b0leh buat lagi HEBAT dari Syakirin...

TIADA ALASAN untuk kita mengeluh dengan kemiskinan..SYUKUR ALLAH..Berikan kekuatan kepada Anak 0KU ini..menghabiskan jualannya..

3 perkara yang aku nak share. 

-Rezeki datang dari ALLAH

-Pandai guna Peluang..Kita akan BERJAYA

-JGN letak kekurangan diri sebagai HALANGAN dihadapan ALASAN.

TERUSkan berjuang SYAKIRIN..

‪#‎hidupmelayu‬
‪#‎berniagadituntut‬
‪#‎adamulutjanganmalu‬
‪#‎percayapadadiri‬
‪#‎percayapadarezeki‬

SUMBER : HATI PANAS