" SAYA KAGUM DENGAN 'TALAK' "..?????? ANDA PASTI TERKEJUT DENGAN KENYATAAN YANG DI KELUARKAN OLEH FIZO OMAR INI...


Pelak0n Fizo 0mar terkejut apabila telefilem lak0nannya, ‘Talak’ tersenarai dalam pencal0nan awal Anugerah Skrin (ASK) 2015. Menurut pembawa watak utama sebagai Badrul ini, dia sama sekali tidak menyangka lebih-lebih lagi ini kali pertama telefilem lak0nannya tercal0n dalam anugerah berprestij anjuran TV3 itu.

“Terkejut juga tercal0n namun Alhamdulillah, kerana setelah sekian lama menyepi, saya masih lagi diberi kepercayaan 0leh TV3 dan mendapat pencal0nan di ASK. Walaupun sibuk dengan perniagaan dan pengajian saya, Alhamdulillah diizinkan saya untuk memberi k0mitmen bagi menyiapkan naskhah ini,” ujar Fiz0 ketika ditemui di majlis pelancaran ASK 2015 di H0tel R0yale Chulan.

Berk0ngsi mengenai telefilem terbitan Creative Skill S0lution itu, pengacara pr0gram ‘Nasi Lemak K0pi O’ di TV9 ini memberitahu, telefilem arahan Kas R0shan itu memberi impak yang besar terhadap karier seninya. Mengakui saingan kali ini agak sengit, dia tidak meletakkan sebarang harapan yang tinggi untuk menang di ASK yang bakal berlangsung pada 8 N0vember.

“Selama saya menceburkan diri dalam dunia lak0nan, ini adalah drama lak0nan saya yang paling menerima impak besar di media s0sial. Saya mendapat 15,000 ‘Like’ di laman Faceb00k dan ramai yang memberi resp0n yang baik terhadap lak0nan saya dalam telefilem ini. Secara peribadi, saya dapat nampak naskhah ini ada p0tensi untuk tercal0n di malam kemuncak ASK, lebih-lebih lagi ASK memang mempertaruhkan jalan cerita yang kuat dan bagus.

"Bagi diri saya, saya tidak meletakkan sebarang harapan kerana saya akui rasa kerdil memandangkan semua pelak0n yang ada seperti Adi Putra, Que Haidar dan Shaheizy Sam hebat-hebat belaka,” tutur Fiz0 sambil menambah berasa kagum dengan naskhah nukilan Nana Khalil itu.

“Selepas berkahwin, ini adalah drama pertama lak0nan saya, jadi saya memang mahu kurangkan babak-babak r0mantik bagi mengh0rmati 0rang rumah dan juga keluarga. Namun, saya kena pula berlak0n dengan isteri 0rang iaitu Diana Danielle dan tidak dinafikan saya memang agak kek0k.

"Walau bagaimanapun, saya amat kagum kerana sebuah naskhah yang memaparkan pasal hubungan suami isteri tanpa ada sentuhan tapi mesej itu sampai dengan jelas kepada pen0nt0n. Saya anggap ini rezeki saya selepas kahwin apabila dapat skrip yang memang berat, kuat dan juga ‘ngeri’,” tuturnya mengakhiri perbualan.


Sin0psis Badrul (Fiz0 0mar) amat mencemburui persahabatan isterinya Yasmin (Diana Danielle) dengan kawan baik isterinya, Mukhriz (Fadzil Zahari) yang sama-sama bekerja di sebuah syarikat penerbangan sebagai anak kapal. Badrul sukar menerima keakraban mereka.

0leh itu, Badrul meletakkan syarat kepada Yasmin jika salah se0rang daripada mereka meniduri 0rang lain maka terjatuh talak. Yasmin benar-benar terkejut dengan syarat suaminya sedangkan Yasmin setia sebagai isteri. Badrul menjadikan syarat itu sebagai sebuah ugutan kepada isterinya supaya isterinya setia dan pada masa yang sama mahu menunjukkan dirinya lebih baik dari isterinya.

Rina (Reen Rahim) baharu bekerja di pejabat Badrul. Rina mula menyimpan perasaan terhadap Badrul tetapi Badrul tidak mempunyai perasaan terhadap Rina. Suatu hari, Yasmin terkandas di luar negara kerana cuaca buruk dan tidak dapat pulang seperti yang dijangka. Apabila Badrul mengetahui Mukhriz ada bersama, cemburu Badrul membuak-buak. Dengan geram, Badrul ambil keputusan untuk keluar bersama Rina.

Tindakan Badrul telah mengundang masalah besar kerana tanpa dijangka, Badrul telah melanggar syarat dan meniduri Rina. Badrul sedar dirinya hidup dalam d0sa dengan isteri sendiri tetapi dia tidak sanggup kehilangan Yasmin jika perkara itu diketahui 0leh isterinya. Keadaan bertambah rumit apabila Rina telah mengandung. Apakah bakal berlaku nanti?








SUMBER : BERITA TERKINI ARTIS MALAYSIA