ALLAHUAKBAR...!!!! Anak Sanggup Jadi Lembu Untuk Ubati Bapa Yang Sakit...?????


Kisah se0rang kanak-kanak perempuan sanggup menjadi lembu tunggangan untuk meraih wang demi menyara bapanya yang sakit dan lumpuh serta menyara persek0lahan adik beradik menyentuh hati ramai penduduk China.

Ha0 D0ngd0ng yang berusia 15 tahun mengenakan t0peng berkepala lembu dan duduk di sekitar Hefei, China dan menawarkan diri untuk menjadi tunggangan. 

Menurut D0ngd0ng, dia meraih lebih kurang 200-300 Yuan dan hanya akan pulang ke rumah apabila hari hujan.
"Ayah saya memerlukan 5000 Yuan setiap bulan untuk rawatan perubatan. Adik-beradik saya perlu pergi ke sek0lah. Saya tidak mempunyai kad pengenalan untuk bekerja jadi saya perlu mengemis."


Bapanya berusia 54 tahun itu mula lumpuh sejak setahun lalu selepas mengalami kemalangan pada 2014. Akibat dari kecederaan teruk, keluarga telah berhutang hampir berpuluh-puluh Yuan untuk perubatan.

Tiga bulan selepas itu, ibunya meninggalkan keluarga dan tidak dapat dikesan semenjak itu.

D0ngd0ng yang merupakan anak sulung daripada tiga adik beradik terpaksa berk0rban dengan mengambil keputusan untuk berhenti sek0lah dan mengemis.


Pada mulanya dia hanya melutut di jalan raya dan menunggu sumbangan tetapi baru-baru ini dia mula memakai t0peng lembu selepas 0rang asing yang baik hati memberinya idea.

Malah, D0ngd0ng menjerit "Saya bersedia untuk menjadi lembu tunggangan anda dan anda b0leh menaiki saya. 5 Yuan untuk satu perjalanan."








SUMBER : OH MEDIA