WOW...MEMANG MENARIK...!!! TAK PERCAYA...???? JOM LIHAT LOGO-LOGO DI BAWAH...PASTI ANDA TERKEJUT APABILA MENGETAHUINYA...



Berapa kerap anda ternampak l0g0 untuk syarikat-syarikat terkenal seperti McD0nald's dan Baskin Robbins? Kecuali jika anda duduk di bawah tempurung, jawapannya ialah tak terkira banyaknya. 

Anda mungkin fikir 0leh sebab anda selalu melihatnya, anda b0leh tahu mesej rahsia yang berada di dalam l0g0 tersebut tetapi hakikatnya tidak. Macam mana kita b0leh tak nampak?



BASKIN ROBBINS

Nombor "3" dan "1" berwarna pink yang membantu melengkapkan huruf "B" dan "R" itu sebenarnya menyatakan kepada anda terdapat 31 perisa ais krim yang berada di rangkaian mereka.


FedEx

Nampak anak panah di antara "E" dan "X" itu? Syarikat ini sentiasa maju ke hadapan.


Acara berbasikal terkemuka ini mempunyaI pelumba basikal yang membawa basikalnya di atas perkataan "T0ur".


Website ini mempunyai segalanya yang anda mahu, dari A hingga Z, dan mereka akan memberinya dengan senyuman.



Syarikat yang berpengkalan di San Francisc0 ini telah menemui cara untuk mangabadikan jambatan G0lden Gate di dalam l0g0 mereka.



Anda b0leh melihat se0rang anak kecil memandang ke arah se0rang dewasa di sisi benua Afrika ini.



Syarikat pakaian sukan ini juga menemui cara untuk menjadikan tiga jalur terkenal mereka sebagai lambang bukit-bukit yang perlu didaki oleh atlet dalam mencapat kejayaan.


Huruf "L" and "G" jika disambungkan menjadi lambang wajah yang gembira, mewakili bagaimana syarikat mahukan pelanggan mereka rasa.



L0g0 gl0b yang dibina menggunakan kepingan jigsaw puzzle yang tidak lengkap ini melambangkan bagaimana usaha mengumpulkan maklumat alam yang tidak akan pernah habis.



Ruang putih antara huruf "F" yang bewarna hitam dan jejalur merah di dalam l0g0 ini mencipta n0mb0r "1".


L0g0 Vai0 ini terdiri daripada c0rak gel0mbang anal0g dan digital . Genius!



Sementara ia mungkin sengaja atau tidak, syarikat Coca-Cola telah menyembunyikan bendera Denmark di dalam logonya yang terkenal ini!


Ketika syarikat rangkaian makanan segera ini ingin mencipta l0g0nya, mereka merujuk kepada ahli psik0l0gi L0uis Cheskin. Beliau mencadangkan lambang dua gerbang emas (g0lden arches) kerana ia mirip simb0l "buah dada yang menghidupkan".


Dengan bantuan segitiga yang menunjuk ke arah barat laut, huruf "N" yang disengetkan itu menjadi huruf "W".



Hayunan pemain g0lf dalam l0g0 Spartan ini juga mencipta lambang t0pi se0rang pahlawan Spartan.



Mungkin sukar dipercayai tetapi huruf "L" dalam logo Google ini merupakan simbol pemberontakkan (rebellion). Huruf ini merupakan satu-satunya huruf yang bukan warna primer di dalam logo syarikat ini menunjukkan syarikat ini bukan seperti syarikat lain.



Anda tidak b0leh melihat ke mana-mana di dalam l0g0 berbentuk permata ini tanpa melihat perkataan "SUN". Kalau anda tahu mencarinyalah.



Jika anda melihat dengan teliti, anda b0leh melihat benua Australia di ruang putih antara tangan kanan dan kaki kanan pengamal y0ga ini.



Huruf "ili" di dalam "Families" mirip sebuah keluarga kecil dan huruf "RR" di dalam "Marriage" mirip pasangan yang sedang membuat sumpah ikatan mereka.



Jika anda lihat kepada k0lar budak berkepala merah ini, anda akan dapat lihat perkataan "M0M" dibina menggunakan garisan biru menegak dan sebiji ker0ngs0ng.


SUMBER : TAMBAH CHEESE