INILAH 4 PUNCA KENAPA FILEM "POLIS EVO" BERJAYA RAIH 8 JUTA DALAM TEMPOH SEMINGGU...!!!!!!


Inilah 5 PUNCA Kenapa Filem POLIS EV0 Berjaya Raih RM8 Juta Dalam Temp0h Seminggu !!

 Mungkin ada yang melabelkan kami dengan hastag tersebut setelah usai membaca ulasan kami mengenai filem Malaysia ataupun lebih f0kus filem Melayu yang sedang hangat diperkatakan ini.

Kami tidak dibayar untuk menulis review ini kerana setiap patah perkataan yang ditulis adalah ulasan yang jujur daripada hati kami yang selama ini ‘hancur lebur’ dengan hasil filem ‘janji siap & janji ada’ 0rang kita. Auch. Ada yang terasa ke?

1. Watak Sam & Zizan ‘hidup’

Apa yang kami b0leh perkatakan, peranan Shaheizy Sam sebagai Inspektor Khai dan Zizan sebagai Inspeckt0r Hasani adalah watak paling ‘hidup’ sepanjang lak0nan mereka.
Bersahaja tetap mantap. Shaheizy Sam telah menampakkan kelainan dalam wataknya yang selama ini seakan-akan dis0r0k. Dis0r0k 0leh siapa? Ha.. pandai-pandailah fikir.

Oh ya. Watak Zizan tetap maintain kelakar-kelakar b0d0h gitu. Tapi dalam masa yang sama kami nampak ketegasannya sebagai se0rang Inspekt0r p0lis.
Well, elemen kelakar tu jugalah yang memberi ‘warna’ kepada jalan cerita ni sebenarnya.

2. Lagak aksi = ‘n0t bad’ br0!

Tembak-menembak, ‘racing’ dengan penjenayah, terbakar sana-sini, p0lis kena belasah. 0kay. Rasanya kami b0leh bagi dua ibu jari dengan aksi-aksi yang dihidangkan.
Well, rasanya first time teng0k filem Melayu yang ada aksi hebat macamni ataupun k0rang pernah teng0k yang lebih hebat lagi?

3. Elemen kekeluargaan yang ‘nais’

Dalam filem ini, Nora Danish dan Eyka Farhana memainkan watak sebagai adik perempuan kepada Zizan. Kiranya Inspekt0r Hasani ni abang yang penyayang juga lah walaupun gemar menyakat adik-adiknya.

4. Tak dihidangkan dengan elemen percintaan yang ‘0ver’

Kebiasaanya film Melayu ni mesti ada babak-babak percintaan yang buatkan kami meremang bulu r0ma. Tapi, tidak bagi ‘P0lis Ev0’ kerana babak main mata antar N0ra Danish dengan Shaheizy Sam hanya ada dalam beberapa scene kecil sahaja. Penambah perasa je!
Berbal0ikah t0nt0n P0lis Ev0?

Tapi, disebalik kutipan melebihi RM 2 juta selama 4 hari ditayangkan, ada juga yang memberi k0men negatif mengatakan tajuk filem tak selari dengan kenderaan yang digunakan watak utama sebab hanya se0rang sahaja yang menggunakan kereta Ev0 lah, jalan cerita l0nggar la, aksi meletup tak cukup p0wer macam cerita Fast & Furi0us la dan macam-macam lagi.

Tapi, bagi kami yang selalu dapat teng0k m0vie free semasa press screening ni, kami rasa Po0lis Ev0 membawa anjakan baru dalam hasil filem-filem Malaysia.

Jadi, percaya atau tidak, kami rasa terbuka hati untuk membawa ahli keluarga pula men0nt0n filem ini dengan mengeluarkan duit p0ket sendiri hujung minggu ni.

Well, bukan senang kami nak keluar duit untuk t0nt0n filem buatan Malaysia ya. Bukan kedekut, tapi selalu ‘terkena’ dengan filem ‘yang had0’ buatkan kami f0bia gitu…





SUMBER : NERACA DUNIA