GEMPAR..!!!!! PENYELAM INI TERJUMPA ANACONDA GERGASI....???? APA YANG TERJADI SELEPAS ITU AMAT MENGEJUTKAN...


Keghairahan se0rang penyelam wanita pr0fe­si0nal Brazil mener0ka gua di da­sar sungai, hampir mengundang maut apabila dia terserempak de­ngan seek0r ular anak0nda yang disebut sebagai ular paling besar pernah ditemukan di dalam air.

Penyelam terbabit, Karina Olia­ni menemukan anak0nda sepanjang lapan meter dan dianggarkan seberat 400 kil0gram itu selepas empat hari melakukan aktiviti me­nyelam di Sungai B0nit0, barat laut Brazil, baru-baru ini.

Bagaimanapun, penyelam itu ber­nasib baik kerana ular berke­naan sedang membaham mang­sanya, sekali gus tidak mengancam 0liani.

Jurugambar yang menemani 0liani, Alexandre S0cci sempat mengambil gambar dan merakamkan aksi ular gergasi itu untuk siri rancangan televisyen, Wild 0cean With Karina 0liani.

“Saya terkejut apabila melihat saiz anak0nda itu yang sangat besar terutamanya di bahagian kepala, dan saya tidak dapat melihat keseluruhan badannya.

“Walaupun kami berdua tidak menjadi hidangan ular itu, tetapi reptilia berkenaan merupakan pemangsa yang liar dan tidak b0leh dihampiri dengan mudah,” kata 0liani seperti dilap0rkan p0rtal Mail 0nline.

0liani menceburi dunia menyelam sejak kecil dan mendapat pengiktirafan sebagai penyelam di lautan terbuka ketika berusia 12 tahun sebelum menjadi penyelam pr0fesi0nal sejak 2002. 

SUMBER : BULETIN MEDIA